31 грудня завершилося масштабне дослідження споживчих уподобань 2018 року в рамках рейтингу «Фаворити Успіху» в Україні. Це незалежний рейтинг, який щорічно публікується у вільний доступ на www.FAVOR.com.ua, та визначає рівень громадської довіри до гравців українського ринку товарів і послуг, дозволяє відстежити динаміку змін споживчих уподобань. Крім того рейтинг дозволяє виявити Фаворитів Року — найкращі, найбільш якісні та найулюбленіші бренди, які посіли в рейтингу перше місце, фактично отримавши визнання найкращого вибору в своїй категорії. Опубліковані рейтинги відображають реальну картину уподобань як рядових споживачів, так і професіоналів ринку, а також невеликої кількісті українських знаменитостей (відомих діячів культури, мистецтва, спорту, мас-медіа та шоу-бізнесу). У фінальному комплексному рейтингу їхню думку розподілено таким чином: по 40% ваги мають Споживачі та Експерти + 20% вагомість думки Знаменитостей. “Основне призначення веб-сервісу FAVOR.com.ua та рейтингів, що піблікуються на ньому в вільний доступ в тому, щоб зробити світ товарів та послуг зрозумілішим для споживача, — прокоментував CEO конкурсу «Фаворити Успіху» Олексій Кузнєцов, — Завдання проекту — дозволити всім небайдужий людям надати свою власну оцінку пропозиціям ринку, дати можливість кожному бажаючому вказати свою персональну рекомендацію найкращого вибору. Щоб у результаті, грунтуючись на масових рекомендаціях, скласти відносно низки ринкових категорій народного споживання прозорий рейтинг суспільної довіри. Це, в свою чергу дозволить нам виявити лідерів — справжніх лідерів громадських уподобань, які є гарантовано найкращим вибором у категорії! Інформація про про Фаворитів року значно полегшить завдання вибору товару або послуги недосвідченому покупцеві.” Маркетинг-менеджер конкурсу Людмила Пархоменко додала: “медаль «Фаворит Успіху» — це не просто трофей за заслуги, а орієнтир для покупця, маркер однозначно найкращого вибору серед асортименту подібних продуктів і послуг. Це все ще єдиний конкурс торгових марок, результати якого не приховуються організаторами, а завжди публічні та загальнодоступні у вигляді рейтингу. Незважаючи на те, що наша кінцева мета саме виявлення найкращих з найкращих, нам вкрай важлива прозорість процедури визначення Фаворитів року. Завдяки рейтингам, що публікуються в реальному часі, можна побачити не тільки лідерів, а й тих хто посів друге, третє, останнє місце. Наша діяльність прозора до дрібниць і ми пишаємося відкритістю і публічністю всіх процедур конкурсу.” Цифри та трішки цікавої статистики про дослідження 2018 року: – Народне голосування, яке визначило найкращі бренди товарів і послуг на українському ринку, тривало на FAVOR.com.ua протягом усього 2018 року: з 1 січня по 31 грудня. – Свою лепту в визначення найкращих внесли 48556 респондентів з усіх куточків України (за винятком окупованих територій), або ж 51979 респондентів загалом (включаючи іноземців). Нагадаємо, за методикою конкурсу (https://favor.com.ua/method/) голоси нерезидентів України враховуються тільки в блоках номінацій «Шоу-бізнес» (https://favor.com.ua/vote/showbiz/) та «Туризм» (https://favor.com.ua/vote/services/tours-in-ukraine/). В інших випадках — ігноруються. – У визначенні найкращих торгових марок, компаній, закладів та діячів сцени в 2018 році брали участь більше двохсот учасників експертних журі: якість товарів і послуг оцінювали понад 180 незалежних галузевих спеціалістів (https://favor.com.ua/jury/2018/), а також більше 70 спеціально запрошених до складу Журі Успішних Людей (https://favor.com.ua/jury/2018/celebrities/) відомих і впізнаваних осіб України: знаменитостей, зірок телебачення, шоу-бізнесу і популярних громадських діячів. (Ми пишаємося ними і представляємо усіх поіменно (https://favor.com.ua/jury/2018/)!) – Всі дані, отримані в ході онлайн-голосування та паперового анкетування респондентів експертних комісій обробляються спеціалістами маркетингової дослідницької компанії InMind (http://www.inmind.com.ua), після чого проходять ретельний аудит із боку Київського міжнародного інституту соціології (http://kiis.com.ua) (КМИС). Факти про респондентів народного голосування: Вік респондентів розподілено таким чином: // * Статистика по 98,4% респондентам, які вказали свій рік народження. Більше третини респондентів — жителі столичного регіону: У 2018 році респондентам пропонувалося заповнити анкету, для визначення соціально-демографічного портрета учасників голосування. Анкету заповнили 36,52% респондентів. Картина вийшла доволі цікавою. Більше половини заповнивших анкету людей вказали, що мають вищу освіту та в основному мають середній рівень доходу. // // Це підтверджує думку, що Інтернет-суспільство в Україні в загальній масі представлено «середнім класом». Середній клас є найбільш активним на ринках, і на його частку припадає левова частина попиту, що можна пояснити наступним чином: багаті хоча і мають високі середні витрати, проте є порівняно нечисленним класом, з іншого боку, частка бідних в суспільстві є більшою, проте їхні середні витрати є порівняно невеликими. Разом з тим, поведінка середнього класу на ринках є найбільш раціональною (а відтак — найбільш прогнозованою) порівняно з найбагатшими (представники яких в основному присутні в складі Журі Успішних Людей конкурсу), для яких практично не існує фінансових обмежень, та найбіднішими, яких турбує питання задоволення виключно базових потреб. Середній клас в Україні у найближчому майбутньому зростатиме. Вивчення особливостей попиту середнього класу, цінностей та стилю життя цієї групи громадян дозволяє спрогнозувати розвиток окремих ринків у майбутньому та допомогти у провадженні маркетингової стратегії, зокрема рекламних кампаній, позиціонуванні товарів на ринку. Поквартальна динаміка голосування і активність респондентів у голосуванні були такими: // // Згідно з методикою дослідження (https://favor.com.ua/method/), кожен учасник народного голосування мав можливість проголосувати до чотирьох разів на рік. Багато людей скористалися цією особливістю рейтингу, щоби підтримувати свої улюблені бренди товарів і послуг щоквартально. Найактивніші респонденти, які вказали свої уподобання і рекомендації в 100 або більшій кількості номінацій, представлені поіменно на Дошці пошани (https://favor.com.ua/jury/2018/honorboard/). Нагадаємо, народне голосування споживачів розділене на 4 етапи, рівних календарним річним кварталам. Проголосувати можливо в кожному кварталі з чистого аркуша, а підсумковий рейтинг конкурсантів підбивається наприкінці року. Така схема проведення дослідження дозволяє відстежувати динаміку змін у суспільних уподобаннях та протидіяти штучним накруткам рейтингу. (Адже для перемоги необхідна постійна народна підтримка у всіх чотирьох етапах, а сукупна загальнорічна оцінка згладжує наслідки будь-яких одномоментних флешмобів.) 66,29% українських користувачів FAVOR.com.ua використовували для голосування персональний комп’ютер, 32,16% вказували свій найкращий вибір зі смартфона, і лише 1,55% користувалися для цього планшетом. (Порівняно з попереднім 2017 роком (https://favor.com.ua/news/annual-stats-2017/), помітно зменшилася відсоткова кількість респондентів використовують комп’ютери, поступившись користувачам смартфонів, що відповідає загальній тенденції до збільшення мобільності Інтернет-користувачів.) Більш детальна інформація про дослідження (з соціально-демографічними портретом респондентів у окремих категоріях) надається організаторами конкурсу індивідуально для конкурсантів (учасників рейтингу), а також зацікавленим журналістам українських ЗМІ. По завершенню циклу опитувань було проведено подвійний аудит всіх даних, отриманих в ході дослідження. Коректність розрахунку рейтингів підтвердили спеціалісти маркетингової дослідницької компанії InMind (http://www.inmind.com.ua), а Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) (http://kiis.com.ua) підтвердив об’єктивність результатів, зазначивши дотримання організаторами конкурсу всіх заявлених методикою правил і процедур. Повний аудит триває близько двох місяців і організатори дослідження поступово повідомляють учасників про результати, запрошуючи переможців отримати нагороду на урочистій церемонії, яка відбудеться цією весною в столичному івент-холі FREEDOM. Попереду церемонія нагородження лідерів рейтингу, «Фаворитів Року – 2018»! Дату цього довгоочікуваного заходу буде незабаром анонсовано додатково (слідкуйте за новинами конкурсу на Фейсбуці (https://www.facebook.com/FavoritesOfSuccess)). Однак, небайдужі споживачі можуть взяти участь у визначенні Фаворитів вже нового, 2019 року. Народне голосування за Фаворитів 2019 року було запущено з чистого аркуша 1 січня. Ми вже можемо спостерігати як формується початковий рейтинг брендів у понад 600 номінаціях конкурсу, кожна з яких відповідає певній категорії ринку товарів чи послуг. Ви також можете підтримати в голосуванні найякісніші, на ваш погляд, торгові марки. Задайте добрячого старту своїм персональним фаворитам у 2019 році, поки стабільний рейтинг ще не сформовано! → Приступити до визначення Фаворитів Успіху – 2019 (https://favor.com.ua/vote/) ← Ваш вибір і підтримка забезпечить номінантам добрячій старт у період, коли голосів ще замало і стабільний рейтинг ще не сформувався. Вибирайте, рекомендуйте, голосуйте і завжди беріть від життя тільки найкраще! ———————————— Довідкова інформація: Конкурс торгових марок «Фаворити Успіху» з 2003 року щорічно вивчає суспільні переваги з метою визначення найкращих, найбільш затребуваних і найрекомендованих торгових марок товарів і послуг, столичних закладів, а також найяскравіших діячів шоу-бізнесу. Рейтинг, який складається в ході дослідження — цілком некомерційний, він є публічним і прозорим на всіх етапах. У рейтингу беруть участь усі без винятку торгові марки, офіційно присутні на ринку, у відповідних своїм профілям категоріях. Переможці конкурсу визначаються в результаті опитування трьох респондентських груп: Експертного Журі (професійних галузевих спеціалістів різного профілю, які представляються поіменно (https://favor.com.ua/jury/experts/)), Журі Успішних Людей (публічних і відомих людей України, знаменитостей) та безпосередніх споживачів, які вказують свої персональні уподобання, діляться думками, особистим досвідом і рекомендаціями в Інтернет-голосуванні, на FAVOR.com.ua. Церемонія нагородження переможців конкурсу «Фаворити Успіху» — щорічний статусний захід з яскравою шоу-програмою за участю видатних зірок української сцени, розіграшами призів, масою інтриг і сюрпризів. Церемонія нагородження транслюється на телебаченні та в Інтернеті. – про конкурс «Фаворити Успіху» та про умови участі (https://favor.com.ua/method/nomination/) (коротко про найголовніше) – https://favor.com.ua/method/ – http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8_%D0%A3%D1%81%D0%BF%D1%96%D1%85%D1%83 – https://favor.com.ua/press/24290.html ———————————— Цей документ було скопійовано з FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/news/soon-awarding-2018/). Всі права на матеріал зберігаються за його автором. При перепублікуванні посилання на джерело матеріалу є обов’язковим! Дата документу: 11 лютого 2019 р.