Інструменти та етапи формування персонального маркетингу
  
Автор:

Персональний маркетинг – це діяльність, спрямована на формування і підтримку лінії поведінки певної особи. У персонального маркетингу є й інша назва-маркетинг особистості. Персональний є одним з найбільш складних видів маркетингу, тому що метою маркетолога є зміна відношення оточуючого суспільства до конкретної особистості. За послугами персонального маркетингу найчастіше звертаються публічні персони – артисти, політики, відомі адвокати, спортсмени, керівники і так далі.

МОДЕЛЬ

Модель персонального маркетингу можна розглянути на прикладі абстрактного спортсмена.
Спортсмен (або агент спортсмена) зацікавлений в додаткових доходах, для отримання яких йому потрібно знайти спонсора. Привернути увагу спонсора може тільки той спортсмен, ім’я якого відоме широкій аудиторії (уболівальникам). Така схема взаємовідносин:

Ініціатором відносин завжди є спортсмен або клуб, за який він виступає. Завдання клубу – популяризувати власний бренд за рахунок гучного імені. Спортсмен за підтримки клубу прагне завоювати якомога більше лояльних уболівальників, щоб потім запропонувати їх спонсору. Спонсор в даному випадку виступає інвестором – якщо він вважатиме, що спортсмен і клуб, за який він виступає, має чималу армію прихильників, він буде вкладати гроші. При цьому спортсмен може завойовувати популярність не тільки за рахунок безпосередньо спортивних результатів, але і за рахунок сторонніх заходів, наприклад, беручи участь у благодійних акціях або виступаючи на ТБ.

ЕТАПИ

Перший етап. Досягнення максимального результату. Ключова роль на цьому етапі відводиться агенту, який повинен мотивувати свого підопічного і визначати шлях розвитку його кар’єри. Важливі і такі фактори, як харизма самого спортсмена (артиста, політика) і наявність у нього амбіцій. Перший етап покликаний привернути увагу.

Популяризація. На другому етапі відбувається формування іміджу (яким уявлятиме собі спортсмена широка аудиторія). Популяризація – це етап закріплення.

Третій етап. Реалізація маркетингового потенціалу. Ім’я спортсмена саме стає брендом і здатне приносити йому дохід (наприклад, завдяки участі в рекламі).

Важливо відзначити, що описана модель взаємин актуальна не тільки для спортсменів, але і для всіх медійних особистостей в рівній мірі.

ІНСТРУМЕНТИ

Заходів, які здатні перетворити людину в бренд, досить багато.
Серед них можна виділити:
— Активне спілкування із засобами масової інформації: участь у телевізійних шоу та інтерв’ю.
— Участь у конференціях і семінарах (як автор або запрошеного гостя або експерта). Приклад такого заходу-виступи відомого політика у виші.
— Інтернет-маркетинг: пряме спілкування з шанувальниками за допомогою популярних сервісів, наприклад, Twitter або Instagram.
— Консультаційна діяльність (актуально для керівників, адвокатів, відомих підприємців), а також публікації в тематичних друкованих виданнях або випуск власних книг (до цього методу вдаються дуже багато бізнесмени та інвестори – авторами бестселерів можна назвати Річарда Бренсона, Уоррена Баффета, Джорджа Сороса, Робіна Шарма ).
— Участь в некомерційних організаціях та благодійних заходах.
— Експерти маркетингу рекомендують уникати гучних PR-акцій, так як сучасний споживач розглядає цей метод як безпідставне бажання особистості привернути до себе увагу.

МіткиМітки:  маркетинг

Надіслати на E-mailНадіслати на E-mail   Версія для друкуВерсія для друку
Коментарі(0)

Поки що коментарів немає… Станьте першим хто залишить коментар на цю тему!

або
Ви можете увійти за допомогою:
Увійти з Facebook Увійти з Google Увійти з ВКонтакті